woensdag 19 oktober 2016

18 oktober 2016

Er wordt hier ook gezongen. Naast de aangekondigde optredens. Op een avond rond 21.30, als ik een muziekje op heb staan, komen 2 zusters binnen om mij te verschonen. Ze horen de muziek en de muzikaalste van de twee, wil iets laten horen dat zij op dit moment leuk vindt. Ze probeert het nummer te zingen, maar ik ken het niet. Maar geen nood, leve internet. We zetten sfeerlichten aan, de zuster zoekt haar nummer op youtube en zingt, niet onverdienstelijk, luidkeels mee. De andere zuster zwaait met haar handen in de lucht. De bediening van het bed geeft in het donker licht, dus daar zwaai ik mee. De zware avond wordt een beetje vergeten.
Om heel eerlijk te zijn kost het mij veel moeite om een goed gemoed te houden. Een stukje schrijven vergt erg veel van mijn energie.
Mijn toenemende beperkingen leiden soms tot misverstanden tussen mijn verzorgenden en mij. Het is moeilijk mij goed te verstaan als ik het beademingsmasker op heb en dat heb ik nu het grootste deel van de tijd.
Sinds gistermiddag heb ik tegen de benauwdheid een pompje dat per uur geleidelijk 1mg morfine in mijn lichaam afgeeft. En als bonus, zo noemen ze dat, driemaal daags voor het eten 5mg. En dat werkt redelijk.
Ik ben inmiddels zodanig beperkt dat ik niet meer zelfstandig kan typen. Deze twee laatste alinea’s heb ik gedicteerd aan Jan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten